- Totalt 0 kr
Görans väg till Två Ögon & Co och läsglasögonförsäljning.
Året var 2003 och jag arbetade som Sverigechef för ett globalt IT-företag. Det var affärer, resor till USA, det var kundrelationer, intensivt och väldigt roligt. Men någonstans började jag ändå fundera på om det var det här jag ville göra i mitt liv. Parallellt drev jag tillsammans med min dåvarande fru ett företag med verksamhet kring Islandshästar och 2003 bestämde jag mig, efter flera års övervägande, för att kliva av IT-spåret och satsa på hästarna fullt ut. Det var ett stort steg och visst var det läskigt… Men det kändes rätt.
Det blev ett helt annat liv, kostymen byttes mot ridbyxor och affärsresorna mot turridning i skogen. Jag njöt helt och fullt av detta liv. Företaget hade varit igång sedan 1989 och var väl fungerande, så det var bara att fokusera, tuta och köra.
Ja, sedan inträffade det som vi kallar ”ändrade familjeförhållanden” och jag blev tvungen att söka mig nya vägar i livet. Hästarna var visserligen följeslagare, företaget Halas Islandshästar fanns kvar, men i annan form.
Slumpen förde mig till Grett läsglasögon och Två Ögon & Co. Det kändes rätt. Mitt i livet som jag är, när synen börjar ge vika och behovet av läsglasögon plötsligt är ett måste, till och med en helt oundviklig del av livet. Jag kunde identifiera mig med mina kunder och förstå deras vardag med läsglasögon som en jobbig men naturlig del av åldrandet. Det kändes som en bra förutsättning för att ta över Två Ögon & Co med själ och hjärta.
Två Ögon & Co var redan etablerat på marknaden, det var till och med det företag som, för över 20 år sedan, öppnade upp den svenska marknaden för en ökad tillgänglighet av läsglasögon utanför den traditionella handeln. Det här var något jag ville jobba vidare med! Och så blev det. Året var då 2006.
Min målsättning är att tillsammans med mina kunder, leverantörer och samarbetspartners öka tillgängligheten och utbudet av prisvärda, moderna glasögon. Jag besöker mässor, bevakar konkurrenter och försöker snappa upp trender i media, men den viktigaste informationen ger DU som kund. Jag vill ha en dialog med dig, jag vill veta hur du använder dina glasögon, vad du saknar, vad du uppskattar, hur jag kan hjälpa dig att göra livet lite enklare för dig som behöver läsglasögon i din vardag.